Winkelmandje
Gratis verzending vanaf €75,- binnen België en Nederland
Veilig betalen met Mistercash en PayPal
14 dagen retourgarantie
Garens altijd van hetzelfde verfbad

Wolplein Jaaroverzicht 2020

Geplaatst op 30-12-2020 door Janita van Rijnsbergen

2020… wat een jaar! Nu het oudejaarsdag is, blikken we even terug op de afgelopen 12 maanden. Het was een bijzonder jaar, waarin alles anders was dan anders. Het was echt niet altijd gemakkelijk en een ieder kwam voor uitdagingen te staan. Ondanks dat, willen we het jaar met jullie positief afsluiten. Jullie vertrouwen en handwerkplezier zijn onze drijfveren en zorgden ook in 2020 voor projecten en gebeurtenissen waar we vol trots op terugkijken.

Januari & februari - de eerste nieuwe projecten

Corona was nog ver van ons bed toen we de eerste twee make alongs van 2020 lanceerden. Tijdens de Sokken KAL leerden breiliefhebbers in 7 weken hoe je een perfect paar sokken breit. In de andere KAL/CAL schitterde de vierde editie van onze befaamde Droomdeken. Het werd een tweekleurige woondeken met een uitdagend patroon en verrassende steken. Leuk feitje: in deze deken zit zo’n 3,1 kilometer aan garen!

Maart, april en mei - haken en breien is booming!

We verwelkomden vele nieuwe handwerkliefhebbers tijdens de intelligente lockdown. Massaal zochten we in deze spannende tijd ontspanning in breien en haken. Bij Wolplein snappen we dat als geen ander. We werkten dan ook keihard om alle bollen, naalden en andere handwerkartikelen zo snel mogelijk bij jou te bezorgen. Dat was nog best een uitdaging, omdat we in deze periode ook verhuisden naar een nieuwe locatie.

Ook sloegen we de handen ineen met Yarn and Colors, om samen met jullie het Rode Kruis een helpende hand te bieden. En hoe! Aan het einde van de actie doneerden we met trots € 10.000 aan het Rode Kruis.

Last but not least, startten we in april de eerste van een reeks bijzondere samenwerkingen onder de naam ‘Wolplein & …’. Jolanda van Naald5 trapte af met de bontgekleurde Power Flower Woondeken en het Power Flower kussen.

Juni, juli & augustus - Een zomer vol nieuw(s)

Zeg je hippe gehaakte mode, dan zeg je Liefs van Suus. In juni verblijdde Suzanne ons en jullie met het Vlinders Vangen Vest. Wederom een mooie samenwerking in het kader van ‘Wolplein & …’.

Zo net voor de warme zomermaanden presenteerden we jullie de Zomer droomdeken 4.0. In knallende, zomerse kleuren en met een wat luchtiger garen. De deken straalde van menig tuinset af.

Op 1 juli was het dan eindelijk zover: de opening van ons gloednieuwe inspiratiecentrum. De grootste belevingsshowroom voor wol en garens in Europa! Kom langs en voel de zachtste garens, blader door de nieuwste boeken en magazines en shop naar hartenlust naalden, opbergers en andere accessoires. Helaas zijn we nu weer even gesloten, maar na de lockdown staan we weer te popelen om jullie te verwelkomen! Uiteraard kun je online nog steeds bij ons terecht voor het bestellen van al je handwerkspullen.

September, oktober & november - HaakSTER 2020

In ‘Wolplein & …’ was het in september de beurt aan Eline Ermstrang. Destijds hoogzwanger (en inmiddels bevallen van een prachtige jongen) ontwierp zij een stijlvolle babydeken. In oktober wisten we een breister te stricken Kristin Joél ontwierp de Sweet Seventies omslagdoek.

Hét haakavontuur van het jaar ging ook in september van start. Tien kandidaten streden om de eretitel ‘De HaakSTER 2020’. In twaalf afleveringen namen ze ons door middel van vlogs mee in het proces van idee tot resultaat. Uiteindelijk won Dorine de finale van Chloë en Nienke met haar spektakelstuk, de 2 Cosy deken. Durf jij het aan om in 2021 het avontuur aan te gaan?

November & december  - Aftellen met de leukste CAL’s

De kerstbomen maakten al vroeg hun opwachting dit jaar. Nu we onze tijd vaak thuis doorbrengen, maken we het binnen extra gezellig. De animo voor onze AdventCAL was dan ook overweldigend. De pakketten vlogen over de (digitale) toonbank. Waar staat jouw kerstdorp etagère te shinen?

Een andere CAL die met open armen werd ontvangen was die van het Chasing Sunset Vest, in samenwerking met Liefs van Suus. Hopelijk hebben jullie net zoveel plezier beleefd aan het haken als wij aan het horen en lezen van jullie reacties!

Wolplein is er in 2021 ook voor jou

Natuurlijk blijven we je ook in 2021 weer inspireren met de mooiste bollen, de leukste pakketten, gratis patronen en alles wat bij haken, breien, macrameeën, punchen en borduren komt kijken. Wil je niets missen (bijvoorbeeld over de Droomdeken 5.0 die binnenkort zijn opwachting maakt) schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Namens het hele team van Wolplein wens ik jullie een gezond & creatief 2021!

Tags: Haken Breien 2020

Winkelmandje